Heetman Juweliers, gelegen aan de Lijnbaan in het hart van Rotterdam, is niet zomaar een juwelier. Dit familiebedrijf heeft een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1916, toen het werd opgericht aan het Oostplein. Inmiddels is het in de handen van de derde generatie Heetman. Een bezoek aan Heetman is meer dan alleen een aankoop; het is een ervaring die vakmanschap en een passie voor sieraden en uurwerken uitstraalt.
Heetman Juweliers staat vooral bekend om zijn expertise in ROLEX horloges. Voor degenen die op zoek zijn naar een deskundige service voor zowel de aankoop als het onderhoud van hun uurwerken, is Heetman een betrouwbare keuze. De juwelier biedt snelle en kwalitatieve ROLEX service in eigen huis, waardoor klanten verzekerd zijn van een persoonlijke benadering en topservice.
Naast hun specialisatie in ROLEX, heeft Heetman een uitgebreide en eigentijdse collectie van sieraden. Of je nu op zoek bent naar stukken in goud, zilver of andere materialen versierd met briljant, edelstenen of parels, je vindt het allemaal bij Heetman. De juwelier biedt merken zoals Longines, NOMOS, Aerowatch, en Mondaine, en voor de fans van Trollbeads is er meestal een ruime voorraad aanwezig.
Wat Heetman Juweliers extra bijzonder maakt, is het familiale karakter van de onderneming. De nauwe banden binnen de familie Heetman dragen bij aan een consistente kwaliteit en een warme, persoonlijke benadering. Klanten voelen zich welkom en kunnen rekenen op eerlijk advies bij hun aankopen.
Een van de kernwaarden van Heetman Juweliers is het bieden van een snelle en goede service. Klanten hoeven niet lang te wachten voor reparaties of onderhoud dankzij de efficiënte service die op locatie wordt uitgevoerd. Dit is een groot voordeel voor drukbezette klanten die geen tijd willen verliezen.
Heetman Juweliers is een bijzondere plek voor liefhebbers van sieraden en horloges, vooral voor degenen die op zoek zijn naar ROLEX expertise. Met een rijke geschiedenis, een focus op kwaliteit en service, en een eigentijdse collectie, biedt deze juwelier een complete ervaring voor zowel trouwe als nieuwe klanten. Als u in Rotterdam bent, is een bezoek aan Heetman Juweliers zeker de moeite waard als u op zoek bent naar een betrouwbare en deskundige juwelier.
Uitstekende service ervaring
Vandaag bij Heetman aan de Lijnbaan in Rotterdam binnengestapt met mijn Rolex Explorer (daar nieuw aangeschaft 05-12-2015) en mijn Tudor Black Bay (elders aangeschaft november 2016).
Ik gaf aan de heer Heetman aan dat ik op de horlogeband van de Explorer één schakel aan de "6-kant" erbij wilde, en er één van de "12-kant" af wilde (dit i.v.m. de pasvorm, het horloge zat niet helemaal naar wens om de pols (uit balans)).
Tevens vroeg ik of de Tudor gedemagnetiseerd kon worden (aangezien mijn elders bestelde demagnetiseerapparaat nog steeds niet binnen was vanuit China).
De heer Heetman heeft de schakels van de horlogeband verwisseld (deze ook weer met blauwe Loctite 243 vastgezet) en ging vervolgens naar boven om de Tudor te demagnetiseren. De horlogemaker was er vandaag niet, dus heeft hij het zelf even in de werkplaats uitgevoerd.
Toen ik na afloop vroeg wat hiervoor de kosten bedroegen, zei de heer Heetman: "helemaal niets".
Kortom: vriendelijk geholpen, uitstekende (gratis) service en ik ben tevreden weer naar buiten gestapt.
Zeer prettige ervaring dus! :thumbsup:
Sterke punten
Vakkundig, vriendelijk en snel van dienst geweest.
Zwakke punten
Geen.
Onkunde, desinteresse, minachting
Als ex-professionele horlogemaker verwacht ik, bij de voormalige Rolex-importeur nota bene, dat ik vrij makkelijk aan een setje pushpins voor mijn 1601 Datejust, uit 1971 kan komen. Welnu - alleen de termen "pushpins", "1601" en "Datejust" leken al aan te komen bij mensen die deze termen nog nooit gehoord hadden. De dame die mijn perfect gerestaureerde (dit keer niet door mezelf!) en bijna als een kwartshorloge lopende Rolex aanpakte, keek er naar alsof ze een dood vogeltje in handen gedrukt kreeg. Meteen maar naar meneer Heetman, in de hoek met een strikje, als strenge autoriteit. En streng was-ie: "Waarom wilt u nieuwe pushpins...?" - "Nou, de Jubilee-band is er nogal op ingesleten, en ze zijn een fractie krom inmiddels". - Fronsende wenkbrauwen waren mijn deel. Heetman: "Ik heb geen idee hoe ik daar aan zou kunnen komen".
Ja, dan val je toch even stil als redelijk geinformeerde klant. Hij moet die dingen toch gewoon hebben liggen...?
"O wacht" - een revelatie bij heer Heetman - "we vragen het even boven". Nou ken ik de horlogemaker bij Heetman. Was een klant bij een vorige baan van me. Aardige vent. De dame aan de telefoon naar boven: "Ja, het gaat over pushpins. Voor een Rolex. Datejust geloof ik. ......die staat hier. ...O. OK." - "Ja sorry meneer, hij heeft nu geen tijd, we moeten het helemaal gaan uitzoeken. U kunt uw horloge achterlaten".
Nou zit ik op het Horlogeforum. Ik kreeg binnen een half uur de referentie-code door van de pushpins, door een Rolex-medewerker van een conculega van Heetman.
Beste Heetman-mensen, dat is dus 23-9290. Ik krijg ze een dezer dagen voor een vriendenprijsje binnen. Noteer dat nummer even, voor een volgende klant?
Bedankt hoor...
Sterke punten
Hmmm...
Zwakke punten
Tja...
Een warme douche
Vandaag de firma Heetman gebeld, om mijn problemen door te geven die ik ondervind met mijn Rolex Submariner uit 1996, na een service beurt te hebben gehad bij een ander bedrijf. Mijn horloge stond na 6 uur afgedaan te hebben al stil. Ook constateerde ik, voordat hij stilstond, ook al achter liep. Ik was hier zeer ontdaan over en na mijn verhaal gedaan te hebben, werd ik gevraagd door de firma Heetman , of ik al in de ochtend langs kon komen. Een uurtje later stond ik op de stoep bij de firma Heetman en werd zeer correct te woord gestaan, niet veel later hebben ze mijn horloge ingenomen om het nodige te gaan bekijken. Eind van de rit kreeg ik mijn horloge weer terug, het horloge was weer in orde gemaakt. Ik ben nu heel wat uren verder en hij loopt nog prima. Juwelier Heetman bedankt voor jullie 100% service.
Sterke punten
Klantgericht, goede notitie genomen van een klant die in de ellende zit met zijn horloge en daar zeer snel actie op heeft genomen.
Zwakke punten
Geen
Heetman bezoek Lijnbaan
Gisteren bezoek gebracht aan juwelier Heetman om mijn daar gekochte Rolex een keer na te laten kijken. Loopt 2 minuten per drie dagen voor. Juwelier noemde een periode van ongeveer 8 - 10 weken voordat horloge klaar kon zijn.. Waarschijnlijk zou het probleem dan grotendeels opgelost zijn! Keek mij amper aan en ging ondertussen met werkzaamheden door.
In deze zaak zal ik mijn Rolex zeker niet na laten kijken. Een klant stelt bij hen kennelijk niet zo veel voor.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Ongelooflijk hoe daar gehandeld werd.
Onbetrouwbaar - veel te hoge prijsopgave
Dit was ik nog vergeten.
Terwijl ik nog aan het vragen was hield dhr Heetman al de deur open.
Maw. Wegwezen. Ik was niet akkoord met de prijsopgave.
Zo vreselijk onbeschoft.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Veel
Onbetrouwbaar- veel te hoge prijsopgave
Inderdaad,ik ga helemaal mee met Jan Geurts.
Ook ik heb mijn Rolex naar heetman gebracht. Personeel niet vriendelijk
En ondeskundig.niet luisterend.moest op een kladje een handtekening
Zetten voor een prijsopgave akkoord tot 600.ik dacht dat het wel goed kwam.
Prijsopgave zou volgen binnen 2 Weken. Tot mijn verbazig had ik al na een paar dagen een prijsopgave. Veeeeel hoger natuurlijk dan afgesproken.
Men gaat ervan uit dat als een reparatie binnen is dat men dan veel eerder
Geneigd is voor akkoord.nieuwe prijsopgave was 900 tot 1200
Daar ging ik dus niet mee akkoord.mijn Rolex opgehaald en naar de
Adc gebracht. Om een lang verhaal heel kort te houden. Bij adc prijsopgave
Binnen 2 weken en volgens list prijs 720 . En dat allemaal volgens het boekje.klaar binnen 6 tot 8 weken.ook volgens het boekje. Als ik akkoord had
Gegeven bij Heetman was ik zeker 500 meer kwijt
Sterke punten
Absoluut geen sterke punten.
Zwakke punten
Te veel
onbetrouwbaar
mijn ervaring met heetman rotterdam is een zeer slechte. niet alleen brengt hij
torenhoge onkosten in rekening, ook is de waarheid bij dit bedrijf ver te zoeken.
Een door mij ter reparatie aangeboden Rolex uurwerk op 6 juni 2014 werd
door Heetman op 11 juni 2014 geschat op euro 1230,--. Voor dit bedrag mag
men toch wel een behoorlijke service verwachten. Niets is minder waar :
een opsomming :
Op 9 juli 2014 gebeld met heetman omtrent de status - antwoord van Heetman
"het kan nog wel 4 weken tot 8 weken duren.
Op 10 juli 2014 telefoon ontvangen van heetman, dat horloge reparatie klaar was en afgehaald kon worden.
Op 17 juli 2014 Rolex horloge retour naar Heetman omdat het 's-morgens
steeds stil stond. Dhr. Heetman beloofde mij op 18.07.2014 te bellen.
Op 18 juli 2014 heb ik zelf maar gebeld met Heetman en kreeg van hem
te horen, dat hij geprobeerd had mij te bereiken, maar een foutief nummer
had gebruikt. Vreemd gezien het eerdere kontakt op 10 juli 2014.
Dhr. Heetman zou mij op 20.07.2014 opnieuw bellen omtrent de stand
van zaken na een weekend verblijf van het horloge in de safe van Heetman.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Dhr. Heetman heeft geen waarheidsgevoel. Zijn verhaal hangt aan leugens
aan elkaar. Hij geeft ook geen enkele explicatie noch excuses omtrent
zijn wanprestaties.