Schaap en Citroen

Als toonaangevende juwelier biedt Schaap en Citroen een uitgebreide collectie juwelen en horloges van wereldfaam. Prestigieuze horlogemerken als Rolex, Patek Philippe, Hublot, Cartier, Officine Panerai, Omega, Breitling en Jaeger-LeCoultre maken deel uit van het indrukwekkende aanbod. Daarnaast is er een keur aan exclusieve juwelenmerken te bezichtigen; van klassieke collecties als Chopard tot aan het meer moderne design van Italiaanse topmerken als Pomellato en Oromalia. Hiernaast heeft Schaap en Citroen natuurlijk haar eigen Highlights Collectie, met ontwerpen die onder eigen signatuur zijn vervaardigd. Juweliers

Schaap en Citroen Reviews

    Slechte ervaring

    Stel via WjhatsApp (dat stellen ze voor via hun website) een nette vraag over onderhoud aan mij horloge. Geen enkele reactie. De arrogantie druipt eraf. Was er al voor gewaarschuwd en werd 100% bevestigd.

    Kom hier niet meer.

    Vorige week liep ik bij Schaap en Citroen binnen met mijn Tag Heuer om een nieuwe batterij te laten plaatsen. De verkoper zei dat hij het horloge moest opsturen en dat dit "wel 2 maanden" kan duren. Over de kosten zei hij "Zo'n honderd euro". Ik had het idee dat hij me niet wilde helpen. Ik heb mijn horloge bij Schaap en Citroen gekocht en ben nu voor een andere aan het kijken. Deze koop ik dus niet hier. O ja, bij een andere juwelier werd ik wel netjes te woord gestaan en goed geholpen.

    Sterke punten
    Bij de aankoop van mijn horloge netjes geholpen.

    Zwakke punten
    Service, niet echt vriendelijk, bepaalde arrogantie.

    Super beleving!

    Schaap en Citroen in ‘s-Hertogenbosch

    Ik heb een Cartier Tank Must horloge bij Schaap en Citroen in ‘s-Hertogenbosch gekocht. Het was een super ontvangst in de winkel.
    Ik ben erg fijn geholpen door Peter Kolkman. Hij nam uitgebreid de tijd voor je om alles te vertellen over het Cartier horloge, zonder dat je de druk om te kopen daarbij voelde.
    Peter is super klantvriendelijk, enthousiast ,oprecht en welgemeend in zijn communicatie. Je ziet dat hij zijn vak goed verstaat en er plezier in heeft.
    Het horloge kopen was een hele beleving met een kopje koffie en een glaasje champagne erbij.
    Ik kreeg ook nog een flesje champagne Veuve Cliequot mee naar huis voor mijn verjaardag die er binnenkort aan zit te komen.

    Ik kan iedereen de vestiging Schaap en Citroen in ‘s-Hertogenbosch aanraden voor de klantgerichtheid, service, beleving en de wijze van vakmanschap. Ik kom zeker terug bij Schaap en Citroen in ‘s-Hertogenbosch.
    Dankjewel Peter Kolkman!
    Daar kan het personeel van de Cartier Winkels in Amsterdam nog heel veel van leren!

    Sterke punten
    Klantgericht, eerlijk advies en een hele beleving

    Zwakke punten
    geen

    Super beleving!

    Schaap en Citroën in ‘s-Hertogenbosch

    Ik heb een Cartier Tank Must horloge bij Schaap en Citroen in ‘s-Hertogenbosch gekocht. Het was een super ontvangst in de winkel.
    Ik ben erg fijn geholpen door Peter Kolkman. Hij nam uitgebreid de tijd voor je om alles te vertellen over het Cartier horloge, zonder dat je de druk om te kopen daarbij voelde.
    Peter is super klantvriendelijk, enthousiast ,oprecht en welgemeend in zijn communicatie. Je ziet dat hij zijn vak goed verstaat en er plezier in heeft.
    Het horloge kopen was een hele beleving met een kopje koffie en een glaasje champagne erbij.
    Ik kreeg ook nog een flesje champagne Veuve Cliequot mee naar huis voor mijn verjaardag die er binnenkort aan zit te komen.
    Ik kan iedereen de vestiging Schaap en Citroen in ‘s-Hertogenbosch aanraden voor de klantgerichtheid, service, beleving en de wijze van vakmanschap. Ik kom zeker terug bij Schaap en Citroen in ‘s-Hertogenbosch.
    Dankjewel Peter Kolkman!
    Daar kan het personeel van de Cartier Winkels in Amsterdam nog heel veel van leren!

    Sterke punten
    Klantgericht, eerlijk advies en een hele beleving.

    Zwakke punten
    Geen

    Super service in Maastricht!!

    Met een online gekochte Rolex Milgauss naar Schaap en Citroen in Maastricht gegaan om de band op maat te laten maken. Zeer correct ontvangen en (kostenloos) geholpen, zelfs nog een complete uitleg over het horloge erbij gekregen. Kortom, super service! En de koffie was lekker!

    Sterke punten
    Zeer correcte ontvangst
    Uitgebreide service
    Vriendelijke en deskundige medewerkers

    Arrogantie ten top!

    Via de website een afspraak gemaakt en zij nemen niet de moeite om een afspraak met je te maken. Een vriend van mij heeft 10 maanden geleden een duur horloge ter reparatie aangeboden, en wat denk je? Totaal geen interesse in vaste en nieuwe klanten, een echt FLUT bedrijf!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte communicatie en slechte service

    top service

    ik kan niets anders zeggen dat wat een fantastische service ze hebben bij schaap citroen den bosch. echt een 10 met een dikke griffel !!!!

    Sterke punten
    mega goede servoce

    Super ervaring

    Het kopen van een sieraad gaat niet over 1 nacht ijs. We zijn zo fijn geholpen. Zonder dat je de druk voelt iets te moeten. De fijne uitleg, het geduld, de ruimte om na te denken en duidelijkheid maken het kopen van een sieraad echt een beleving. Waarin je in Den Bosch in een warm bad terecht komt. Het personeel is toegankelijk vriendelijk en oprecht. Mooi is mooi , en minder is minder. Ik raad echt iedereen die een mooie sieraad/horloge wilt aanschaffen/ zoekt, naar deze vestiging te gaan. Ik heb eerder bij andere gerenommeerde juweliers gekocht, maar hier gaan ze echt een stapje verder! Erg tevreden klant die zeker terug komt!

    Schaap en Citroen Den Bosch

    Ik heb iets gekocht bij Schaap en Citroen wat ik al erg lang wilde. Daarbij ben ik enorm goed geholpen door Rachida Chraou. Ze was super klantvriendelijk en voelde me echt super fijn bij de aankoop en de klantvriendelijkheid was erg fijn. Bij binnenkomst werd me gelijk gevraagd of ik wat wilde drinken en ze nam echt de tijd voor mij. Enorm blij mee! Zal nergens anders meer naartoe gaan, super fijne winkel voor je sieraden.

    Sterke punten
    Klantvriendelijk. Rustig. Klantgericht. Mooie winkel.

    Bijzonder slecht

    Na netjes telefonisch een afspraak gemaakt te hebben, leuk met een vriend naar S&C in Den Bosch om te kijken of er een toekomstige relatie kan worden opgebouwd. Ik als horloge gek, die de afgelopen 4 maanden al 14 prachtige klokjes her en der had gekocht voor mijn verzameling, wilde dit keer toch voor iets spectaculairder gaan.

    Eenmaal daar aangekomen een nette ontvangst en een leuk gesprek met de verkoper. Tijdens het gesprek mocht ik precies vertellen wat ik zocht, dus zo gezegd zo gedaan. Een Rolex Daytona, geelgoud, oysterfelx, geen voorkeur voor de plaat. Komt de verkoper vervolgens aan met een Omega, waarbij ik denk dat komt in de verste verte niet in de buurt maar goed. Even verder gepraat over het horloge e.d., blijkt de verkoper ineens wel over het horloge te beschikken en hij is nog in huis ook.

    Na samen het horloge bekeken te hebben moet de verkoper even het hoofdkantoor bellen om te kijken of ik het horloge mag kopen. Ik weet ook dat dit horloge een markwaarde heeft die ver boven de list gaat dus prima. En jawel de verkoper komt terug met een prijs voor het horloge, maar daarbij komt ook de laptop op tafel met een advertentie van Chrono24. "Kijk dit is het horloge waard, dus ik kan hem je niet voor de aangeboden prijs verkopen zonder dat je meer bij me koopt" zegt de verkoper. Oké, dat snap ik helemaal, dus waar zit je aan te denken? 17k aan gouden juwelen is het antwoord. Nou daar zit ik dus niet op te wachten, dus ik vraag kan ik er geen ander (niet Rolex) horloge bij kopen dan?

    Wederom overleg met het hoofdkantoor en ik zou het later op de dag te horen krijgen. Netjes een telefoontje later waarin de verkoper zegt dat het ook 15K aan juwelen mag zijn of een IWC van 20K. Nogmaals verteld dat ik geen juwelen wil, maar een mooie IWC dat zie ik wel zitten. 'S avonds netjes een dikke IWC klok uitgezocht van 24K (Samen hebben we het dus over een order van 56-57k) en dit naar de verkoper gemaild en toen bleef het stil. Na zelf nog twee keer gebeld te hebben kreeg ik dan toch eindelijk de verkoper aan de lijn, met de mededeling dat in de Rolex niet mocht kopen!

    Wat een flut bedrijf. Ze doen absoluut niet wat ze beloven, zelfs al accepteer je een discutabel voorstel 1 op 1.

    Sterke punten
    Nette winkel

    Zwakke punten
    Houden zicht generlei aan de afspraken die ze notabene zelf met je maken

    Hele slechte dienstverlening

    In de winkel ging het prima en heel vriendelijk. Na de aankoop werd het heel droevig. Wegens priveomstandigheden wilde ik mijn aankoop de volgende dag retourneren, maar dat was alleen mogelijk als ik er �3.500 bij in zou schieten. Ronduit belachelijk!

    Aanpassing na een week:
    Na een klachtenmail hebben ze het uiteindelijk toch keurig opgelost en mocht het horloge terug! Dat is dan toch nog goed afgelopen!

    De Doofpot

    Een “wish” gedaan voor Rolex maar ondertussen verkopen ze het zelfde model “unworn 2022” op de grijze markt.
    Ik heb bewijzen. Ik vraag ene Sander Hoogendorp om de eigenaar te willen spreken van SC, tot tevergeefs heb ik niets van de eigenaar gehoord maar de eigenaar geeft wel commentaar op andere revieuws. Het is nu1 maand geleden dat ik een revieuw schreef. Dus dan is ie ook op de hoogte.
    Ohja, de zogenaamde www.montro.com is maar een onderdeel. Die is eigenlijk niet te vinden op de grijze markt. Ze werken met andere account-namen op de grijze markt om mensen op verschillende benen willen zetten. Zo van :” wij doen het zoals het hoort, we doen het zoals Rolex het zegt via montro.com” maar ondertussen verkopen ze nieuw- ongedragen horloges op andere domein namen. Dat is de reden dat men geen order kan doen. Als je een “wens” doet bij ze dan maak je ze wakker en gaan ze het zelf verkopen wat eigenlijk voor de wenser is bedoeld. Ze verkopen in de winkel soms horloges waarbij mijn kontgat zelf groter is denk ik “26mm Datejust”. Niemand wilt ze kopen. Ze hebben ook juweliers zaken waar ze de horloges verkopen zoals Burger juwelier in Maastricht. Daar zijn 100x meer horloges te bevinden dan bij een zogenaamde retail. Ze gunnen niemand, alleen misgunnen.
    De vieuwers mogen zelf het juiste woord invullen over Schaap Citroën.

    Did a “wish” a couple months ago for Rolex but meanwhile they are selling the same model “unworn 2022” on the grey markt. I have prove. The owner is on the height about this, because he gives comments to another reviews and it’s now 1 month ago!!!! The website montro.com is a part of them. On the real grey months, it’s not exists that domain name. They’re using another domain multiple names, yes multiple! To people put on the wrong legs. So from:”We’re doing it on the Rolex way through montro.com.” They are selling new unworn watches on the grey market on another domain names outside Montro.com. That’s why nobody can’t do an order. And if you do a wish than you make them woke up and are selling the watch what’s suppose to be for the wisher . They are selling sometimes “26mm. Because nobody wants buy that. I think mine asshole is bigger than that model. Schaap Citroën manage another jewellers, for example the jeweller Burger in Maastricht. There are 100x more watches than a normal retailer. And Schaap Citroen haves more and more. They don’t favor anyone , they begrudge.

    The vieuwers can fill the right word about Schaap Citroën

    Sterke punten
    Alles in eigen zak steken

    Zwakke punten
    Dat ze consumenten blij maken

    Rolex datejust kopen

    Mijn vrouw had een droom en dat was een Rolex om haar pols de datejust 31mm met champagne plaat en diamanten en goud/oystersteel, uiteraard op Rolex.com haar configuratie gemaakt.
    Op naar De Rolexstore in Rotterdam, we hadden vakantie dus alle tijd om een mooie uit te zoeken en te bestellen.
    Aangekomen in de Rolexstore eerst een uitbrander gekregen van de beveiligster die op een indringende toon zei "u moet van de deur afblijven meneer, die gaat automatisch open"!
    Oke,oke rustig aan hoor mevrouw, dat staat nergens....
    De ontvangst van een wat oudere dame ging goed en netjes, behalve dat ze even onze kleding scande bij binnenkomst, van boven naar beneden....(dat had ik gelijk in de gaten), maar dat geheel terzijde.
    Plaats genomen, en wat modellen bekeken en merkte dat mevrouw erg ongeïnteresseerd over kwam, gelukkig hadden we ons goed voorbereid, en wisten al het een en het ander over de mogelijkheden.
    Het model wat mijn vrouw graag wilde hebben hadden ze op het moment niet, wel in een filiaal, gezien wij toch vakantie hadden wilde ze dat wel voor ons over laten komen, erg vriendelijk overigens.
    Graag was het antwoord van mijn vrouw, en spraken af dat we gebeld werden als hij binnen was.
    U raad het al...nooit meer wat van gehoord, dat gaf zo een raar gevoel dat mijn vrouw er ook een beetje klaar mee was, dat je voor dik 12k een horloge komt kopen en zo behandeld wordt. Afin,
    we verlieten de winkel met het geld nog in de zak en een raar gevoel, vooral mijn vrouw.
    Voor haar hoefde het niet meer, dan maar weer een Breitling. Is dit nu een premium winkel? Bij Nespresso wordt je beter geholpen.
    Een jaar later begon het toch weer een beetje te kriebelen en via een collega van mij met de zelfde ervaring in Rotterdam op zijn advies maar eens een afspraak in Amsterdam gemaakt, bij Damiaan van Dijk. Hij had zijn Rolex bij hem besteld en was prima geholpen.
    Wij er naar toe en inderdaad, keurig geholpen door Damiaan en haar keuze kunnen maken en een prachtige Rolex voor mijn vrouw besteld.
    Alleen 6 maanden levertijd, nou dat had ik inmiddels begrepen, en was geen probleem.
    Ook de communicatie met Damiaan tijdens het informeren van de levering verliep uitstekend en soepel, net zo vriendelijk en professioneel als bij de aankoop.
    (behalve een keer dat ik na 6 maanden naar de Rolexstore in Adam belde en vroeg naar de bestel status, toen kon de persoon (niet Damiaan) zonder mijn naam en type klokje te vragen al gelijk zeggen nee hoor die is er nog niet, kan nog maanden duren)…heel apart.
    Kortom na 8 maanden het horloge was binnen, en we konden de volgende dag hem al komen ophalen, helaas niet bij Damiaan, maar bij zijn collega Emile Vis, Keurige ontvangst, en een zeer prettig persoon, een echte gastheer, ik mocht zelfs een Rolex Submariner passen, maar helaas niet kopen....
    Vertelde uitgebreid over het horloge en legde alles haarfijn uit, ja daar krijg je echt een premium gevoel van, flesje champagne erbij erg leuk.
    Mijn vrouw blij, ik blij.
    Beste Schaap & Citroen, deze 2 kerels zijn vakmensen! koester die, het zijn dit soort enthousiaste gastheren die je winkel maken, of breken….Er komt een tijd je je klant broodnodig hebt.

    Sterke punten
    Ze hebben personeel die het snappen dat ze in een Rolex store werken.

    Zwakke punten
    Ze hebben ook personeel die het niet snappen dat ze in een Rolex store werken.

    Filiaal Maastricht

    Super geholpen door dhr van Osch & zijn collega Sam . Zeer klantgericht , oprecht moeite doen om mee te denken en de aankoop van een item tot een feestje te maken .

    Sterke punten
    Klantgericht , eerlijk advies , relatiemanagement en aftersales . Service op maat bij reparaties en meedenken met klant .

    Toewijzing Rolex Explorer Two Tone

    Geluksgevoel + realisatie is niet vanzelfsprekend bij één snelle bestelling + toewijzingen van de
    Tudor Black Bay zilver 36 mm +
    Rolex Explorer Two Tone 36 mm .
    Het is één compleet grootte verrassing gerealiseerd cq gegund aan mij door bij aanbevelingswinkel
    verkoper Ben Oudendorp ,
    Schaap & Citroen te Maastricht.
    Ben zeer blij + kreeg hierdoor n gelukkig gevoel deze horloges te mogen ontvangen.

    Dankt + met vriendelijke groetend
    Frederik

    Sterke punten
    Goed ontvangen + uitleg gekregen
    voor de bestelling van de horloges.

    Zwakke punten
    Geen

    verjaardagscadeau laat lang op zich wachten

    Begin oktober een Longines herenhorloge uitgezocht als verjaardagscadeau. Het zetten van de inscriptie zou kosteloos zijn en zo'n 3 weken vergen. Na 4 weken konden we het horloge afhalen. Bleek echter 'ongerepareerd retour' te zijn gekomen. Logisch voor een horloge dat nog in de verpakking zit. Foutje bij de routering en er zat wel een nota bij van eur 75 - opnieuw maar naar de graveur, dit keer rechtstreeks gebracht door een medewerker. Na twee weken toch maar weer nagevraagd en men zou ons informeren. Al met al zijn we nu bijna 2 maanden verder en hebben we het reeds betaalde horloge nog niet. Schaap & Citroen heeft kennelijk een groot probleem met de interne processen en de klantenservice is uiterst schraal. 'We hebben o.a. last van Corona' komt langs als excuus. Buitengewoon jammer. Ik adviseer vooral om uw luxe aankopen elders te doen.

    Sterke punten
    Mooi assortiment, nette ontvangst.

    Zwakke punten
    Interne processen traag en niet inzichtelijk voor medewerkers; client services slecht.

    Arrogant

    Schaap en Citroen Maastricht.
    Wanneer je geen maatpak draagt of een dure merktas hebt zullen ze proberen je uit hun winkel weg te kijken. Zelfs de jongste medewerkers zijn arrogant. Absoluut de meest slecht ervaring wat betreft de aankoop van een Rolex.

    Uitermate tevreden over afhandeling serviceafdelung

    Afhandeling probleem van opgestuurd horloge (niet bij Schaap en Citroën gekocht, wel door hen opgestuurd) met de fabriek in Zwitserland heeft erg lang geduurd. Maar de afhandeling van deze perikelen van een dus niet bij hen gekocht artikel was in één woord, geweldig.

    Sterke punten
    Zeer betrokken service-afdeling.

    Arrogant....

    Wilde Patek Aquanaut inruilen op vintage Rolex Explorer II. Telefoon werd niet opgenomen, dus bericht met uitgebreide informatie gestuurd. Veel te laat 1e E-mail ontvangen, vol spelfouten en niet reagerend op mijn (inruil)verzoek. Op mijn reactie werd weer erg laat gereageerd met een aanbod waar S&C al van wist dat het aanbod dusdanig was dat ik hiermee niet akkoord zou gaan (en ja, het was echt schandalig). Bij wederom bellen geen reactie, dus voor 3e keer in de pen geklommen .... u raadt het al ... nooit meer iets gehoord! S&C in de vintage klokken .... zou er lekker mee stoppen!

    Sterke punten
    Helaas geen

    Zwakke punten
    Traag, arrogant, onrealistisch, niet professioneel

    Alles slecht

    Wilde 2 Rolexen bestellen afgelopen week bij schaap & Citroen in Amsterdam ( Rolex )
    Kreeg via de chat een bericht dat deze niet leverbaar zijn en niet besteld kunnen worden vanwege de vele aanvragen en gestaakte leveringen van uit Rolex ... ik wist even niet wat ik moest zeggen . Reactie op mijn mail heb ik ook niet gehad tot nu toe .
    Super slecht dus Ze hadden ook kunnen zeggen u kunt ze bestellen maar hebben geen idee wanneer ze komen of iets dergelijks.

    Klantvriendelijk, goede afhandeling en service

    Een horloge online gekocht, en deze kon dezelfde dag in overleg met de klant geleverd worden aan huis. I.v.b met Corona was het helaas niet mogelijkheid om het binnen af te handelen. Maar onlangs alle maatregelen waren beide medewerkers goed voorbereid, en heeft de overdracht goed plaatsgevonden. Als kleinigheidje kreeg ik een fles champagne van ze, maar helaas heb ik deze terug meegegeven i.v.b met het niet nuttigen van alcohol. De volgende dag heb ik ze telefonisch benaderd i.v.b met wat aanpassingen. Ik kon hier de volgende dag voor langskomen op afspraak. Goede service, snelle afhandeling en de klantvriendelijkheid was goed.

    Sterke punten
    Klantvriendelijkheid

    Zwakke punten
    Champagne :(

    Koop hier nooit iets

    Slechtste juwelier ooit
    Wil je meerdere rolexen kopen, zeggen ze dat ze niks kunnen leveren of bestellen.
    Ben na Duitsland gegaan 👍🏼
    Is trouwens nog goedkoper ook nog

    Sterke punten
    Touwtjes in handen

    Zwakke punten
    Geen Rolex verkopen

    Bezoek winkel Maastricht

    Ik ben binnen gegaan om te kijken naar een Cartier Santos staal. De dame in kwestie haalde het horloge om te passen. Ik had tevens het idee dat ze er niet met de aandacht bij was. TIjdens het passen vroeg ik of hun ook occassoins hadden. Op dat moment vroeg een mannelijke collega of hij de doos erbij moest halen zodat ik ook de leren band kon zien. Zegt de verkoopster die ons hielp op een zeer misselijk en denigrerend toontje. Nee, deze meneer wilt een occassion, maar op zo’n arrogante manier. Alsof ik een of andere klaploper was. Dit was de eerste en zeker de laatste keer. Wat een arrogantie... bah.

    Sterke punten
    Geen idee, niet achter gekomen.

    Zwakke punten
    Bijzondere arrogante verkoopster die misschien weer eens een training moet volgen.

    SC geeft niets om normale consument.

    Ik zoek al tijden een 116610LV (voor list price uiteraard) voor mijn vader die met pensioen is gegaan.
    Ondertussen zegt Schaap Citroen dat er zoveel vraag is dat er geen wachtlijst meer is, en een aanbetaling kan ook niet, het horloge zou namelijk maar mondjesmaat geleverd worden door Rolex.
    Ondertussen staat marktplaats en chrono24 vol met horloge's die door Schaap Citroen geleverd zijn van 1 a 2 maanden oud voor soms wel het dubbele van de listprice, S&C verhandeld de populiare rolex modellen dus via de achterdeur aan louche handelaren en laat de normale consument in de kou staan.

    SC geeft niets om normale consument.

    Ook in Rotterdam is S&C de normale consument uit het oog verloren.
    In het verleden heb ik wel meer bij Schaap Citroen gekocht (hublot etc.)
    Nu zoek al tijden een 116610LV (voor list price uiteraard) voor mijn vader die met pensioen is gegaan.
    Ondertussen zegt Schaap Citroen dat er zoveel vraag is dat er geen wachtlijst meer is, en een aanbetaling kan ook niet, het horloge zou namelijk maar mondjesmaat geleverd worden door Rolex.
    Ondertussen staat marktplaats en chrono24 vol met horloge's die door Schaap Citroen geleverd zijn van 1 a 2 maanden oud voor soms wel het dubbele van de listprice, S&C verhandeld de populiare rolex modellen dus via de achterdeur aan louche handelaren en laat de normale consument in de kou staan.


Bezoek Schaap en Citroen

Schrijf een review