Kort vooraf: als je ook de dupe bent geworden van hun "mooie" kerst-aanbieding lees tot het eind!
Wat gaat er allemaal mis bij brandfield:
- ze zijn telefonisch *NOOIT* bereikbaar.
- ze zijn slecht bereikbaar over de app. (Het duurt soms gewoon een halve dag voordat er wordt gereageerd.)
- ze huren slechte mederwerkers in bij de klantenservice die totaal niet klanvriendelijk of oplossingsgericht handelen.
- ze adverteren verkeerd en laten hun klanten gedupeerd achter.
- ze weigeren zich aan de regels te houden en leveren verkeerd geadverteerde producten incompleet aan... Want jaa het is een "menselijke fout" weetje?
- ze spannen hun eigen opdrachtgevers (isabel bernard) voor het karretje om opgelichte klanten 30,- in store credit aan te bieden op een coullier van 90,-
zeIf heb ik via brandfield.nl een 14k gouden kettingset (stond duidelijke geadverteerd als coullier+hanger) besteld, van isabel bernard, Tijdens een kerstaanbieding waardoor ik 40% korting kreeg op de set.
21-12-2020 kreeg ik een pakket binnen met enkel de hanger.
Direct na het ontvangst van mijn pakket hadden ze de aanbieding van de site gehaald. (Logisch, zo voorkom je nog meer gedupeerde, maar een beetje apart dat jullie, jullie fout niet kenbaar hebben gemaakt middels een mailtje of een belletje naar de klanten. Is zover ik weet namelijk verplicht ;). )
Daarom heb ik gelijk de aankoopbevestiging gecheckt waar duidelijk op staat coullier + hanger.
21-12-2020 gebeld zonder gehoor dus heb ik mijn probleem in de middag middels een duidelijk geformuleerd bericht doorgezet via whatssapp.
Op 22-12-2020 kreeg ik (schofterig-laat) reactie met het verzoek om een foto van het geleverde pakketje. (lachwekkend)
Ik werkte netjes mee en stuurde de foto door.
Na mijn foto kreeg ik stomweg alleen maar te horen dat het een "vreemd" verhaal was. (Waarschijnlijk impliceerde de klantenservice mederwerker dat ik hun probeerde voor te liegen voor een gratis coullier.)
Maar hij/zij zou kijken wat hij/zij kon doen.
Ruim 2 uur later kwam de vraag of ik het doosje wel goed had gecheckt (hilarisch). Ik gaf aan van wel dus kreeg ik het verzoek om het pakketje volledig retour te sturen..... Op 22 december..... Terwijl het een kerstcadeau is...... ik gaf natuurlijk aan dat ik hun manier van afhandelen maar vreemd vond en verzocht om een telefonische afhandeling. Direct daarna ging hij/zij toch maar even kijken of de coullier los verzonden kon worden.
Bijna een uur later gaf hij/zij opeens aan dat de aanbieding verkeerd op de website was geadverteerd dus kreeg ik het "genereuze" aanbod om een bon (van 30,- storecredit) ter compensatie in ontvangst te nemen. Ik ging hier uiteraard niet mee akkoord en ik stuurde hem/haar een screenshot van mijn aankoopbewijs (staat duidelijk coullier+hanger.)
Nu ben ik eigenlijk een welles-nietes spelletje aan het spelen met de desbetreffende klanten "(geen) service" -mederwerker, waarbij ik hem met feiten en wettelijke verplichtingen confronteer en hij deze wilt ontkrachten met de erkenning dat het een menselijke fout was en met zijn oude vertrouwde genereuze compensatie.
Ondertussen ook contact opgenomen met isabel bernard en zij kunnen mij en alle andere gedupeerde helaas niet verder helpen. wat ik overigens wel begrijp omdat de fout niet bij hun ligt.
Dus ik ben nu alvast aan het kijken hoe ik toch tot een passende oplossing kan komen.
Nog even voor brandfield een referentie aan de wet en regelgeving omtrent online bestellingen(welke gewoon terug te vinden is op het juridish loket en de consumentenbond) :
-Bij een online aankoop moet de webshop de bestelling leveren tegen de prijs die op de website staat. Ook als blijkt dat het een verkeerde prijs is.
- als de prijs duidelijk veel te laag is (dus bijvoorbeeld een tv van 1000,- nu voor 10,-) hoeft de webshop niet te leveren tenzij het gaat om een korting of stunt actie (waar een kerstaanbieding/korting onder valt)
- de webshop moet al helemaal leveren als de prijs overeenkomt met soortgelijke producten van andere leveranciers (wat zo is bij de lucardi en bol.com)
Ik wil brandfield middels deze recensie nog een keer verzoeken om telefonisch contact met mij op te nemen om te zoeken naar een passende compensatie voor mij en alle andere gedupeerde. (gewoon het coullier alsnog nasturen. Dan hoef ik niet eens te worden gecompenseerd voor mijn kostbare tijd. )
Ik hoop dat jullie wat aan deze recensie hebben en als je ook bent opgelicht met dezelfde actie laat het even weten.
En brandfield, er moet echt wat worden verbeterd bij de klantenservice.
Groet,
Lars
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Zie beschrijving